• Cupcakes
  • Galetes
  • Manualitats
  • Pastissos
  • Plats
  • Receptes

3 de juny del 2012

EDREDONS DE PATCHWORK BY MERCHXP

aquests són els dos cobrellits que he fet pels meus fills amb patchwork, mai havia cosit a màquina però han estat una experiència molt entretinguda i ells estan "super" contents i orgullosos de tenir mama disenyadora!!! BONA NIT!!!

2 de juny del 2012

GASPATXO DE CIRERA

GAZPATXO DE CIRERA


Un aperitiu, nyaaaaaaaaaammmmm!!

INGREDIENTS

6 tomàquets madurs
300 gr de cireres
1 pebrot vermell i 2 pebrots verds
1/2 cogombre
1 ceba
1 dent d'all sense el centre
3 cullarades de vinagre de vi blanc
6 cullarades d'oli d'oliva verge
2 grapats de pa ratllat
sal i aigua

Es desossen les cireres i es reserven, els tomàquets els podem escaldar i pelar-los, treiem les llavors als pebrots i pelem el cogombre i la ceba.
tot dins un bol gran ho passem pel turmix i si voleu que quedi mes fi, per colador xino tambe hi afegim les cireres
afegim aigua sal oli i vinagre.
L'aigua segons la densitat que hi volguem donar.
Servir-ho molt fred i podeu acompanyar-ho de palitos tallats de cogombre, de poma o fulles de menta fresques.
BON PROFIT!!!


MOUSSE DE DOS XOCOLATES

MOUSSE DE DOS XOCOLATES


Aquest postre, era el primer cop que el feia, no en sóc gaire experta en la reposteria però vaig intentant aprendre cada dia una mica més ;)...... Es tracta de mousse de xocolata negre i al damunt montant mousse o crema de xocolata blanc amb virutes de xocolata pel damunt.
INGREDIENTS

100 gr de xocolata negre
100 gr de xocolata blanc
4 ous
sucre blanc
nata liquida per muntar
un full de gelatina neutre
llet sencera de vaca

PROCEDIMENT
1º s'agafa la xocolata negre i es posa al micro durant 20'' amb 2 cullarades de llet i es desfà.
2º es baten les clares a punt de neu i es reserven
3º es baten 2 rovells amb 2 cullarads de sucre i es reserven
4º es munta la nata liquida uns 300 ml amb sucre (unes 3-4 cullarades)

5º barregem la xocolata amb els rovells, despres la meitat del volum de les clares i la meitat de la nata muntada. Això ha de reposar duran 5 hores a la nevera.

Ara passem a fer la xocolata blanca:
6º amb un plat amb llet tèbia posema  desfer la gelatina neutre durant 5 minuts.
7º desfem la xocolata blanca al micro amb 2 cullarades de llet.
hi afegim la gelatina fins que es desfaci per complet.
8º afegim les clares restants a punt de neu
9º afegim la nata muntada restant i ho deixem també a la nevera

Amb l'ajuda d'una màniga pastissera s'omplen els gots de postre primer amb un color i despres amb l'altre, es pot decorar la superfície amb virutes de xocolata, kellog's triturats o una fulla de menta amb una maduixa.

BON PROFIT!!!

BANDEJA PAISA

BANDEJA PAISA
(plat típic colombià)
BY MARGARITA



Com veieu és un plat per una antidieta...No puc comptar les calories que porta, no tinc prous dits...però us explico els ingredients que porta, la manera de cuinar-ho, tot un secret...el resultat: UNA DELÍCIA!!!




INGREDIENTS

un quart d'avocat per plat, frijoles amb xoriço, arròs bollit i sofregit amb un all, un ou farrat al damunt, carn picada sofregida, arepas de blat de moro, patacones (plàtan macho fregit), morro o llardons i un xoriço fregit....per després ALMAX....


CIABATTA D'ESCALIVADA I FORMATGE DE CABRA

CIABATTA D'ESCALIVADA AMB FORMATGE DE CABRA I PERNIL IBÈRIC JULIAN MARTIN



INGREDIENTS I PROCEDIMENT

El dia abans podeu deixar feta l'escalivada i així és molt més ràpid preparar-ho. Necessitarem:
2 pebrots vermells
2 aubergínies
1 ceba gran
rulo de cabra
si volem acompanyar-ho amb un parell de llesques de pernil ibèric.

Es prepara una font de forn i es renten les verdures, retirant les llavors del pebrot i el "rabillo"...
Es posa el forn durant 1:30' a 200ºC a dalt i abaix
després aquestes verdures un cop fredes s'han de pelar. Es reserven.
S'obre la ciabatta i es posa a sobre pebrot a betes, aubergínia i ceba i es talla una mica de rulo de cabra. Es posa a gratinar i en 5 minuts ho tenim al plat.
BON PROFIT!!!

PASTIS DE TRUITA BY QUIM

PASTÍS DE TRUITES BY A.QUIM 

Aquest plat per fer un sopar contundent i quedar ben servit, us presento un pastís de truites fet pel meu pare. La base és una truita de patates i ceba, al mig hi posa una de carbassó i pel damunt una de tonyina. Es cobreix tot amb tomàquet fregit, formatge ratllat i es posa a gratinar. Podeu fer les truites dels ingredients que més us vingui de gust, us deixo alguns exemples: pebrots, carxofes, espinacs, xampinyons, alls tendres...la imaginació al poder!!!!...BON PROFIT!!!



1 de juny del 2012

TRUITA DE CARBASSÓ


TRUITA DE CARBASSÓ



Una truita ben fàcil per fer un sopar del tot equilibrat. Enganyar als nens per menjar més verdures o per el que vulgueu...

INGREDIENTS I PROCEDIMENT
4 carbassons llargs
5 ous
sal, oli d'oliva

pelar i tallar a rodanxes molt fines 4 carbassons llargs, ho podeu fer amb mandolina i queda genial...
un cop tot ben estovadet, batiu els ous i afegiu una mica de sal, passeu el carbasso al bol dels ous batuts i ho remeneu bé. Prepareu la paella per fer la truita, que hauria de ser única per truites (antiadherent) i hi poseu un raig d'oli. Tireu tota la massa de verdura i ou.
quan vagi quedant compacte hi doneu la volta voilà....ja la tenim aqui!!!!

BON PROFIT!!!

ARRÒS CALDÓS DEL SENYORET

ARRÒS CALDÓS DEL SENYORET


Això vindria a ser com la recepta de la paella, i la del llamàntol barrejades. Les proporcions de brou i arròs son de 3:1 i la diferència de la paella és que tot el marisc hi va pelat.Musclos, escamarlans, gambes, que les podeu comprar d'aquestes de bossa congelades i jo deixo les cloïsses amb closca perque és un pal pelar-les....XD

BON PROFIT!!!!

ARRÒS CALDÓS LLAMÀNTOL

ARRÒS CALDÓS DE LLAMÀNTOL



Us presento el meu particular arròs caldós de llamàntol
Els passos a seguir són molt semblant als de la paella de més abaix, però la diferència és que ens ha de quedar amb més suc i no s'ha de deixar reposar.

INGREDIENTS I PROCEDIMENT

1 Llamàntol (femella és millor)
1 sèpia
1 grapat de cloïssa gallega
2 Brou de peix o marisc, (val el de la gallina blanca)
2 nyores, 1 ceba, 1 dent d'all, julivert fresc, mitja llauna de tomàquet triturat natural, 1 picada
arròs rodó, aproximadament uns 80-100 gr per persona
sal i oli verge d'oliva


1º Hem de matar el llamàntol. jo l'he obert de la següent manera, la cua a rodanxes i el cap per la meitat longitudinalment. Si us fa cosa veure com es mou, el podeu posar una estona al congelador i així el deixeu mig atontat, les pinces els hi doneu un cop de morter perque es facin per dins i es trenqui una mica la closca.
hem de posar a escaldar les nyores o el dia abans en remull per poder raspar-li la polpa que despres hi posarem al sofregit.

2º Sofregim el bitxo ja mort,  amb oli d'oliva. la sèpia  i ho reservem
3º al turmix posem la ceba, el tomàquet, l'all, el julivert i la picada i ho triturem
4º Fregim el triturat i un cop daurat afegim la polpa de la nyora que hem raspat amb un ganivet (que no caigui pell ni llavors).
5º Afegim l'arròs i el brick de brou de peix (els dos si es per 4 persones) les parts d'arròs i brou son 3 de liquid per una d'arròs si ho compteu amb gots (a la paella és 2:1). la cocció és d'aproximadament 12 minuts, 2 a foc fort i la resta a foc suau. (es pot remenar)
6º A part tenim les cloïsses al vapor amb una fulla de llorer i una mica de sal. Un cop obertes les apartem i just quan l'arròs estigui quasi fet s'fegeixen a la cassola.
7º Decorem amb el llamàntol la cassola i per sobre hi podem afegir una mica de julivert picat.

BON PROFIT!!!


FELTRE AGULLES




 


 AGULLES FETES AMB FELTRE PER PORTAR A LA JAQUETA O ON MÉS US AGRADI
EL DIA DE LA MARE ENS HO VAM PASSAR MOOLT BÉ A SITGES, VAIG ESTRENAR AQUEST SUPER CÒMODE VESTIT I US POSO LA FOTO PER ENSENYAR-LO!!!

PASTÍS A LA INDEPENDÈNCIA

PASTÍS A LA INDEPENDÈNCIA

Aquesta és una adaptació de la Internacional tarta de Santiago, deeta al nord de la peninsula ibèrica a base d'ingredients com l'ametlla i el sucre.
Us deixo els ingredients i el procediment...

1 motllo de 22 cm de diàmetre
2 cullarades de sucre glass
250 gr d'ametlles moltes
250 gr de sucre blanc
1 cull cafè de canyella en pols
5 ous
mantega


Barregem ametlles, canyella i sucre.
A continuació posem els 5 ous i remenem per barrejar la massa, no cal batre.
amb la mantega suquem el motllo pel forn, i afegim la massa del nostre pastís.
s'ha de passar 1 hora a 175º del forn a dalt i abaix.
UN COP ES REFREDI... desmotllar-la i espolvorejar el glass fent la forma que us vingui de gust, amb un cartró  i posant-ho al damunt.

BON PROFIT!!!!


Hola de nou a tots/totes...
ultimametn he estat molt enfeinada, maquinant coses noves.
Aviadet us presentare noves receptes que he preparat, de tota la vida, però amb el meu toc de carinyu especial.
També està apunt de sortir del forn l'edredó de patchwork que vaig crear pel meu fill Jan. L'he fet amb molta il·lusió i és la meva segona peça de roba de casa
Durant aquest cap de setmana intentare actualitzar la pàgina ;)

Mercè