• Cupcakes
  • Galetes
  • Manualitats
  • Pastissos
  • Plats
  • Receptes

18 d’abril del 2012

RECEPTA PIZZA CASOLANA:

Bon dia, ahir al vespre com era nit de futbol, va tocar fer pizzes!!!
Aquesta vegada la massa era comprada al mercadona, però de vegades, si tinc temps la faig jo mateixa.
Els ingredients per fer-la són:

300 gr de farina de força
1 got d'aigua
1/2 cullarada de sal
20 gr de llevat fresc (el podeu comprar a un forn que tingui obrador), o un sobre de la de royal
15 cc d'oli d'oliva

Amb això ens fem una bola, semblant a la de la pasta fresca, la deixem en un bol durant 30-40 minuts perque fermenti, després ja la podem estirar amb el "rodillo" i fer-la tant fina com volguem.
Si per contra, la volem així més esponjosa, un cop l'hem estirat, la deixem fermentar una mica més i s'anirà inflant, fent-se la base més gruixuda.

Un cop fet això posem els ingredients:

Ahir va tocar mitja i mitja, per satisfer tots els paladars!!

Aqui, primer hem posat una capa fina de farina perque no s'enganxi la massa, despres hem posat tomaquet fregit de brik (mercadona) i a sobre, pernil dolç, i xampinons laminats de conserva. Al damunt formatge de mozzarela i orenga.
L'altre meitat porta frankfurts viena tallats petits, formatge ventero tendre a llesques i mozzarela i orenga.



Des prés vam fer una altre de formatges. Els ingredients van ser:
tomàquet fregit a la base, formatge de rulo de cabra tallat primet, uns bocins de roquefort, ratllat de 3 formatges, una mica de mozzarela i orenga. Aquest va ser el resultat:



BON PROFIT!!!!

16 d’abril del 2012





RECEPTA: TALLARINES A LA BOLONYESA

Ingredients per al pasta:
100 gr de farina de blat per cap
1 ou per cap

Per la Bolonyesa:
100 gr de carn picada mixta (vedella i porc) picada 2 cops
1 pot de tomaquet triturat gran natural
2 cebes mitjanes
1 llauna de pate si es vol (petit)
30 gr de mantega
oli d'oliva
sal, pebre i espècies com orènga i/o farigola.

PASSOS:

Batre els ous i afegir la farina passada pel colador ("tamizada") i remenar i amassar bé fins que quedi una pilota, sembla que quedem grumolls, però s'acaba barrejant bé, paciència...(treieu-vos abans els anells....jejeje)
  

 
Aquesta bola s'embolica amb film transparent i es fica a la nevera durant 40 minuts aprox.


Un cop treta, es van fent llesques i amb ajuda de farina es van aixafant i a continuació ho passem per la màquina Imperia, per fer làmines primes de pasta. Anem juntant els "rodillos" a cada passada que fem, fins a la mesura num 2. Després passem cada làmina per la forma de tallarines er anar tallant (és molt important espolvorejar bé amb farina, perque absorveixi la humitat i s'eixuguin abans)...

 
      Estenem la pasta fins que la treiem tiessa i just tindrem una olla bollint per posar-los durant 4 minuts aprox.

Fregim la carn picada, triturem la ceba tendre i mentre es fregeix la carn hi tirem la mantega, quan ja està daurat hi tirem la ceba i després de que estigui tot ben fregidet posem el tomaquet, les espècies...





  






Aquí teniu el resultat de tot el merdé....Boníssim...li podeu ratllar pel damunt parmesano a fils gruixuts!!!

RECEPTA DE PAELLA
Aquesta és una recepta que ja fa temps volia penjar, però no trobava les fotos.

Els ingredients són:
1 sepia de platja (guardeu la bossa de la salsa)
1 peça d'escamarlà, una gamba i un llagostí per cap
1/2 kg de musclos de roca (mes petits però més gustosos que els del nord)
un grapat maco de cloïsses
arròs bomba o el que tingueu 100 gr per cap
llimones per adornar

Per el sofregit: (això ho triturarem )
1 picada (pa torrat, ametlles, cigrons, ve preparat)
mig pot de tomaquet triturat natural (del pot petit de 400 gr)
dos dents d'all, una fulla de llorer
una ceba del tamany d'un ou
julivert, sal, oli oliva
mig pebrot vermell tallat molt petit (ho fregirem amb el marisc)


PASSOS:



1º fregim els mariscs (sepia, gambes i escamarlans), també el pebrot.
2º treiem els bitxos, deixem el pebrot i la sèpia a la paella



3º afegim a fregir el sofregit de picada, ceba, all, tomaquet i julivert...









4º fem al vapor les cloïsses i els musclos amb una fulla de llorer, reservem l'aigua per el fumet.

 5º un cop està tot així, ben fregidet....
6º posem l'arròs,( no cal fer la creu...)







7º donem unes voltes, per juntar-ho amb el sofregiet i afegim el fumet, que pot ser de fer els musclos i a mes es pot posar algun cap de peix...

...es deixa els 2 primers minuts a foc viu peruqe el gra d'arròs s'obri i els 10 minuts restants es feixa a foc lent. (l'arròs bomba es cou amb 12 minuts aprox), després es pot deixar reposar ...
Adornem la paella amb el marisc, unes llimones i el tapem durant 3 minuts amb un drap.

Bon profit!!!