• Cupcakes
  • Galetes
  • Manualitats
  • Pastissos
  • Plats
  • Receptes

16 d’abril del 2012

RECEPTA DE PAELLA
Aquesta és una recepta que ja fa temps volia penjar, però no trobava les fotos.

Els ingredients són:
1 sepia de platja (guardeu la bossa de la salsa)
1 peça d'escamarlà, una gamba i un llagostí per cap
1/2 kg de musclos de roca (mes petits però més gustosos que els del nord)
un grapat maco de cloïsses
arròs bomba o el que tingueu 100 gr per cap
llimones per adornar

Per el sofregit: (això ho triturarem )
1 picada (pa torrat, ametlles, cigrons, ve preparat)
mig pot de tomaquet triturat natural (del pot petit de 400 gr)
dos dents d'all, una fulla de llorer
una ceba del tamany d'un ou
julivert, sal, oli oliva
mig pebrot vermell tallat molt petit (ho fregirem amb el marisc)


PASSOS:



1º fregim els mariscs (sepia, gambes i escamarlans), també el pebrot.
2º treiem els bitxos, deixem el pebrot i la sèpia a la paella



3º afegim a fregir el sofregit de picada, ceba, all, tomaquet i julivert...









4º fem al vapor les cloïsses i els musclos amb una fulla de llorer, reservem l'aigua per el fumet.

 5º un cop està tot així, ben fregidet....
6º posem l'arròs,( no cal fer la creu...)







7º donem unes voltes, per juntar-ho amb el sofregiet i afegim el fumet, que pot ser de fer els musclos i a mes es pot posar algun cap de peix...

...es deixa els 2 primers minuts a foc viu peruqe el gra d'arròs s'obri i els 10 minuts restants es feixa a foc lent. (l'arròs bomba es cou amb 12 minuts aprox), després es pot deixar reposar ...
Adornem la paella amb el marisc, unes llimones i el tapem durant 3 minuts amb un drap.

Bon profit!!!

2 comentaris:

  1. mmmm quina bona pinta!!! nyam, nyam!!! m'entra molta gana, la llàstima que es triga una mica en preparar tot això :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí Tat, però com ara tu estas de bona espera saps que si vols t'en faig una, amb molt de carinyu!!! Guapa!!!. Com et trobes??

      Elimina